Uraloğlu: Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nden gemiler emniyetle ayrıldı
Ulaştırma Bakanı Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bekleyen tüm gemilerin emniyetle çıkış yaptığını açıkladı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri yakından takip ettiklerini belirterek, bölgede bekleyen gemilerin durumuyla ilgili önemli bir açıklama yaptı.
26 Haziran 2024 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerin tamamının emniyetle çıkış yaptığını belirten Uraloğlu, 'Bakanlık olarak, gemilerin emniyetli geçişini sağlamak için gerekli tüm önlemleri aldık.'' dedi.
Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi, küresel ticaretin önemli rotalarından biri olup, birçok ülkenin ticari faaliyetleri için hayati bir öneme sahiptir. Bu bölgede yaşanan herhangi bir gecikme veya güvenlik sorunu, küresel ekonomiyi etkileyebilir.
Bakan Uraloğlu, 'Denizcilik ve limancılık faaliyetlerimizin güvenliğini sağlamak için 7/24 çalışma prensibi ile görev yapıyoruz. Gelişmeleri ilk andan itibaren anbean takip ediyor ve gerekli müdahaleleri yapıyoruz.' ifadelerini kullandı.
Uraloğlu, gemilerin emniyetle çıkış yapmalarının sağlanması için uluslararası partnerlerle koordineli çalışmalar yürüttüklerini de vurguladı. Bu koordinasyonun, deniz güvenliğinin korunması ve ticaretin sürdürülmesi açısından kritik bir önem taşıdığını belirtti.
Bundan sonraki süreçte de denizcilik faaliyetlerinin güvenliği ve sürekliliği için tüm önlemleri alacaklarını belirten Uraloğlu, 'Güvenli denizcilik için var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz.' dedi.