Ana Sayfa
Dünya

UAEA Başkanı Grossi: ABD-İran Mutabakatı ile İran'daki Nükleer Tesislere Erişim Haklı Tanıdığını Söyledi

UAEA Başkanı Rafael Mariano Grossi, ABD-İran mutabakatının İran'daki nükleer tesislere erişim hakkı tanıdığını açıkladı.

26 Haziran 2026 08:451 görüntülenmeKaynak: AA Güncel
UAEA Başkanı Grossi: ABD-İran Mutabakatı ile İran'daki Nükleer Tesislere Erişim Haklı Tanıdığını Söyledi

Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) Başkanı Rafael Mariano Grossi, ABD-İran mutabakatının kendilerine İran'daki vurulan nükleer tesislere erişim hakkı tanıdığını söyledi.

Grossi, UAEA'nın İran'daki nükleer faaliyetleri denetleme yeteneğini yeniden kazanacağını belirtti. UAEA Başkanı, bu gelişmenin nükleer anlaşmazlıkların çözümünde önemli bir adım olduğunu vurguladı.

ABD ve İran arasında varılan mutabakat, UAEA'nın İran'daki nükleer tesisleri denetlemesine imkan tanıyacak. Bu adım, uluslararası toplumun İran'ın nükleer programına ilişkin endişelerini gidermeye yardımcı olacak.

Grossi, UAEA'nın İran'daki nükleer tesislere erişimini sağlayacak anlaşmanın detaylarını açıklamadı. Ancak, UAEA'nın denetimlerinin şeffaf ve bağımsız bir şekilde gerçekleştirileceğini belirtti.

Bu gelişme, Orta Doğu'daki nükleer güvenlik sorunlarının çözümünde önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. UAEA'nın İran'daki nükleer tesislere erişimi, uluslararası toplumun güvenini kazanmasına yardımcı olacak.

UAEA Başkanı Grossi, UAEA'nın İran'daki nükleer faaliyetleri denetleme yeteneğini yeniden kazanmasının, nükleer anlaşmazlıkların çözümünde önemli bir adım olduğunu belirtti. Grossi, UAEA'nın denetimlerinin devam edeceğini ve İran'ın nükleer programına ilişkin endişelerin giderilmesi için çalışacaklarını söyledi.