Türkiye-AB Karma İstişare Komitesi 43'üncü Toplantısı Ankara'da
Türkiye-Avrupa Birliği Karma İstişare Komitesi 43'üncü Toplantısı iki gün sürecek olarak Ankara'da başladı.

Türkiye-Avrupa Birliği (AB) Karma İstişare Komitesi 43'üncü Toplantısı, Ankara'da iki gün sürecek olarak başladı. Toplantının açılış oturumu, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde gerçekleştirildi.
Toplantıya, Türkiye'nin Avrupa Birliği nezdindeki Daimi Temsilcisi Büyükelçi Mehmet Kemal Bozay, AB'nin Türkiye nezdindeki Delegasyonu Başkanı Büyükelçi Nikolaus Schilling ve Türkiye-AB Karma İstişare Komitesi Türk ve AB üyeleri katıldı.
Türkiye-AB Karma İstişare Komitesi, Türkiye ile AB arasındaki ilişkilerin çeşitli yönlerini ele almak üzere iki ülke arasında düzenli olarak gerçekleştirilen bir platformdur. Bu komite, taraflar arasında ekonomi, siyaset, güvenlik, eğitim ve kültür gibi birçok alanda görüş alışverişi imkanı sunmaktadır.
43'üncü Toplantı'nın gündeminde, Türkiye'nin AB üyelik süreci, katılım müzakereleri, ekonomik işbirliği, göç ve güvenlik konuları, eğitim ve kültür alanındaki işbirlikleri gibi çeşitli konular yer alıyor. Toplantılarda, aynı zamanda Türkiye'nin AB'ye üyelik başvurusunun 20'nci yılı vesilesiyle değerlendirmeler de yapılıyor.
Türkiye, Avrupa Birliği'ne tam üyelik mücadelesini sürdürürken, Karma İstişare Komitesi toplantıları, iki taraf arasında diyaloğun ve işbirliğinin devamı açısından önem arz ediyor. Bu toplantılar, Türkiye'nin AB'ye daha fazla entegrasyonu için atılacak adımların değerlendirilmesi ve mevcut işbirliklerinin güçlendirilmesi açısından da büyük bir fırsat sunuyor.
İki gün sürecek toplantıların sonunda, tarafların bir araya gelerek ortak bir açıklama yapması ve belirli konularda anlaşmalara varması bekleniyor. Türkiye-AB Karma İstişare Komitesi 43'üncü Toplantısı, Ankara'da Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde devam ediyor.