Ana Sayfa
SON DAKİKASiyaset

Rasim Arı ve iki belediye başkanı AK Parti'ye katıldı

Nevşehir Belediye Başkanı Rasim Arı, Keçiören Belediye Başkanı Mesut Özarslan ve Keşan Belediye Başkanı Mehmet Özcan AK Parti'ye katıldı.

25 Haziran 2026 13:011 görüntülenmeKaynak: NTV Gündem
Rasim Arı ve iki belediye başkanı AK Parti'ye katıldı

Nevşehir Belediye Başkanı Rasim Arı, Keçiören Belediye Başkanı Mesut Özarslan ve Keşan Belediye Başkanı Mehmet Özcan bugün AK Parti'ye katıldı. Partilerinden istifa eden il, iki ilçe belediye başkanı bugün AK Parti'ye katılmaya karar verdi.

Belediye başkanlarına rozetlerini, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan taktı. Erdoğan, gelişmeye ilişkin ilk mesajında “Bugün yeni belediye başkanlarımızı bağrımıza basıyoruz. 'AK Parti'ye hoş geldiniz' diyorum.” ifadesini kullandı.

Özarslan'ın CHP'den olaylı istifası dikkat çekti. Özarslan, CHP'den istifa ettikten sonra Grup Başkanı Özgür Özel'in kendisini arayarak küfür ve tehdit ettiğini söylemiş, suç duyurusunda bulunmuştu. Özel ise, Özarslan’ın yolsuzluk iddialarıyla ilgili soruşturmalardan ötürü parti değiştirme yoluna gittiğini ve uzun süre telefonlarına cevap vermediğini iddia etmişti.

AK Parti yönetiminin Özarslan’ın partiye katılımını değerlendirdiği ancak geçiş için bir süre bekletme kararı aldığı konuşulmuştu. Rasim Arı ise zaten siyasete AK Parti'de başlamış, uzun yıllar bu çatı altında görev yapmıştı. 2019 yılında Nevşehir Belediye Başkanlığı'na seçilen Arı, bu koltukta 21 ay boyunca kalmıştı.

2021 yılında özel hayatına dair iddialar nedeniyle hem partisinden hem de başkanlık görevinden istifa etmişti. Arı, 2023 yılında İYİ Parti'ye katılmış, bir sene sonra düzenlenen yerel seçimde bir kez daha Nevşehir Belediye Başkanlığı'na seçilmişti.

Gelecek adımlar neler olacak? Belediye başkanlarının AK Parti'ye katılmasıyla birlikte, yerel siyaset ve gelecek seçimler için ne bekleniyor?