Katar: ABD-İran müzakerelerine sabotaj girişimleri var
Katar Başbakanı ve Dışişleri Bakanı Muhammed bin Abdurrahman Al Sani, ABD ile İran arasındaki müzakerelerin savaşın durması için bir temel oluşturduğunu ancak bazı tarafların müzakereleri sabote etmek istediğini söyledi.

Katar Başbakanı ve Dışişleri Bakanı Muhammed bin Abdurrahman Al Sani, ABD ile İran arasında imzalanan mutabakat zaptının savaşın durması için bir temel oluşturduğunu ancak müzakereleri sabote etmek isteyen bazı tarafların bulunduğunu söyledi.
Al Sani, başkent Doha'da düzenlediği basın toplantısında, ABD ile İran arasındaki müzakerelere ilişkin değerlendirmelerde bulundu. İran ile 1 Mayıs'ta imzalanan mutabakat zaptının savaşın durması için bir temel oluşturduğunu belirten Al Sani, ancak bazı tarafların müzakereleri sabote etmek istediğini iddia etti.
Al Sani, "Bazı taraflar, müzakerelerin sonuçlanmasını istemiyor ve süreci sabote etmek için çalışıyor. Ancak Katar, müzakerelerin başarılı olması için elinden gelen her şeyi yapacaktır" dedi. Katar'ın, ABD ve İran arasındaki müzakerelere ev sahipliği yapmasının beklendiğini belirten Al Sani, "Katar, müzakerelerin başarılı olması için her türlü desteği vermeye hazırdır" ifadelerini kullandı.
İran ile ABD arasındaki müzakereler, 2020 yılında Trump yönetiminin İran ile nükleer anlaşmadan çekilmesi ve İran'a yönelik yaptırımları yeniden başlatması sonrasında başlamıştı. Müzakereler, Viyana'da yapılmış ve 1 Mayıs'ta imzalanan mutabakat zaptı ile sonuçlanmıştı.
Al Sani, Katar'ın İran ile ABD arasındaki müzakerelere ilişkin "tarafsız" bir yaklaşım sergilediğini belirterek, "Katar, her iki ülkenin de çıkarlarını göz önünde bulundurarak hareket ediyor" dedi.
Katar Başbakanı ve Dışişleri Bakanı, "Müzakerelerin başarılı olması, bölgede barış ve istikrarın sağlanmasına yardımcı olacaktır. Katar, bu sürecin başarılı olması için her türlü çabayı gösterecektir" ifadelerini kullandı.