Kafe ve Restoranlarda Yeni Dönem Başlıyor
Kafe ve restoranlarda menülerde ayrıntı dönemi 1 Temmuz'da başlıyor. İşletmeler artık tüketiciye sundukları yiyeceklerin içeriği konusunda menülerde ayrıntı verecek.

Türkiye'de restoran ve kafelerdeki menülerde 'ayrıntı' dönemi 1 Temmuz itibarıyla başlıyor. Bu tarihten itibaren işletmeler, tüketiciye sundukları yiyeceklerin içeriği konusunda menülerde ayrıntı verecek.
Yeni düzenlemeye göre, garsondan şefe, şeften mutfağa kadar giden 'içerik' soruları artık son bulacak. Müşteriler, yiyeceklerdeki ürünlerin bileşenlerini ve bir porsiyon üründe kalori miktarını görecek.
Menülerde, yemeklerin içeriği herkesin anlayacağı şekilde geniş geniş yazılacak ve karekod sistemini uygulanacak. Tarım ve Orman Bakanlığı'nın aldığı bu kararla sağlıklı ve bilinçli tüketim hedefleniyor.
İşletmeler, bu bilgileri klasik menüler, yazı tahtaları, broşürler ve dijital ekranlar üzerinden sunabilecek. Ulusal zincir restoranlar 1 Temmuz'a kadar yeni sisteme entegre olacak ve sektör, kademeli şekilde yeni düzenlemeyi hayata geçirecek.
Bu değişiklik, özellikle alerjisi olanlar veya hayvansal ürün tüketmek istemeyen müşteriler için büyük önem taşıyor. Ayrıca, kalori miktarlarının yazılması, sağlıklı beslenme konusunda farkındalık yaratmayı amaçlıyor.
Yeni düzenlemenin 1 Temmuz'da yürürlüğe girmesiyle birlikte, kafe ve restoranlar müşterilere daha şeffaf bir şekilde hizmet sunacak. Bu adım, tüketicilerin bilinçli seçimler yapmasını sağlayarak sağlıklı ve güvenli bir yemek deneyimi sunmayı hedefliyor.