Kafe ve restoranlarda menü değişimi 1 Temmuz'da başlıyor
Kafe ve restoranlarda menülerde ayrıntı dönemi 1 Temmuz'da başlıyor. İşletmeler artık tüketiciye sundukları yiyeceklerin içeriği konusunda menülerde ayrıntı verecek.

Türkiye'de restoran ve kafelerdeki menülerde 'ayrıntı' dönemi 1 Temmuz itibarıyla başlıyor. Bu tarihten itibaren işletmeler, tüketiciye sundukları yiyeceklerin içeriği konusunda menülerde ayrıntı verecek. Bu sayede, alerjisi olanlar ya da hayvansal ürün tüketmek istemeyen müşteriler, yiyeceklerdeki ürünlerin bileşenlerini öğrenebilecek.
Yeni düzenlemeyle birlikte, menülerde sadece yemeklerin adları yazmayacak, aynı zamanda içeriğindeki ürünlerin bileşenleri de yer alacak. Ayrıca, bir porsiyon üründe kalori miktarı da belirtilecek. Bu uygulama, tüketicilerin sağlıklı ve bilinçli seçimler yapmalarını sağlamak amacıyla hayata geçiriliyor.
İşletmeler, bu bilgileri klasik menüler, yazı tahtaları, broşürler ve dijital ekranlar üzerinden sunabilecek. Ulusal zincir restoranlar 1 Temmuz'a kadar yeni sisteme entegre olacak ve sektör, kademeli şekilde yeni düzenlemeyi hayata geçirecek. Tarım ve Orman Bakanlığı'nın aldığı bu kararla, sağlıklı ve bilinçli tüketim hedefleniyor.
Menülerdeki bu değişiklikler, garsondan şefe, şeften mutfağa kadar giden 'içerik' sorularını da sona erdirecek. Tüketiciler, artık menülerden yiyeceklerin içeriğini öğrenebilecekleri için, bu tür soruları sorma ihtiyacını duyamayacaklar.
Bu yeni düzenleme, aynı zamanda işletmelerin müşteri memnuniyetini artırma ve güvenini kazanma fırsatı sunuyor. İşletmeler, müşterilerine transparent ve detaylı bilgi vererek, onların güvenini kazanabilecekler.
1 Temmuz'dan itibaren kafe ve restoranlarda menülerdeki bu değişiklikler, tüketicilerin yiyecek seçimlerini daha bilinçli hale getirecek. Bu sayede, tüketiciler sağlıklı ve güvenli yiyecekleri tercih edebilecekler.