Ana Sayfa
Bilim

Kafe ve Restoran Menüleri Değişiyor: Ayrıntı Dönemi Başlıyor

Kafe ve restoranlarda menülerde ayrıntı dönemi 1 Temmuz'da başlıyor. İşletmeler, yiyeceklerin içeriği konusunda menülerde ayrıntı verecek.

25 Haziran 2026 12:391 görüntülenmeKaynak: NTV Gündem
Kafe ve Restoran Menüleri Değişiyor: Ayrıntı Dönemi Başlıyor

Türkiye'de restoran ve kafelerdeki menülerde 'ayrıntı' dönemi 1 Temmuz itibarıyla başlıyor. Bu tarihten itibaren işletmeler, tüketiciye sundukları yiyeceklerin içeriği konusunda menülerde ayrıntı verecek.

Yeni düzenlemeye göre, garsondan şefe, şeften mutfağa kadar giden 'içerik' soruları artık son bulacak. Müşteriler, yiyeceklerdeki ürünlerin bileşenlerini ve bir porsiyon üründe kalori miktarını görecek.

Ayrıntılı menü dönemine geçilmesiyle alerjisi olanlar ya da hayvansal ürün tüketmek istemeyen müşteriler, yiyeceklerdeki ürünlerin bileşenlerini görebilecek. Ayrıca bir porsiyon üründe kalori miktarı da yazacak.

İşletmeler, yemeklerin içeriğini herkesin anlayacağı şekilde geniş geniş yazacak ve karekod sistemini uygulayacak. Tarım ve Orman Bakanlığı'nın aldığı bu kararla sağlıklı ve bilinçli tüketim hedefleniyor.

İşletmeler bu bilgileri klasik menüler, yazı tahtaları, broşürler ve dijital ekranlar üzerinden sunabilecek. Ulusal zincir restoranlar 1 Temmuz'a kadar yeni sisteme entegre olacak ve sektör, kademeli şekilde yeni düzenlemeyi hayata geçirecek.

Bu değişikliklerle, tüketicilerin daha sağlıklı ve bilinçli seçimler yapmaları bekleniyor. Yeni sistemin, özellikle alerjisi olanlar ve belirli diyetleri takip edenler için büyük kolaylık sağlayacağı düşünülüyor.