İran Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan'dan ABD ile görüşme açıklaması
İran Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan, ABD ile görüşmelerin etkili olabilmesi için tarafların yükümlülüklere uyması gerektiğini vurguladı.

İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan, ülkesiyle ABD arasında gerçekleştirilen görüşmelerin tarafların imzaladığı mutabakat zaptındaki yükümlülüklerine bağlılığı ve mutabakattaki maddelerin eksiksiz uygulanması halinde etkili olacağını belirtti.
Pezeşkiyan, resmi ziyaret için bulunduğu Pakistan'da temaslarının ardından düzenlenen basın toplantısında, ülkesinin dış politika gündemiyle ilgili önemli açıklamalarda bulundu. İran Cumhurbaşkanı, ABD ile gerçekleştirilen görüşmelerin, tarafların imzaladığı mutabakat zaptındaki yükümlülüklerine bağlılığı ve mutabakattaki maddelerin eksiksiz uygulanması halinde etkili olacağını vurguladı.
İran ile ABD arasında doğrudan görüşmelerin yapılmasının mümkün olduğunu belirten Pezeşkiyan, "Her iki ülke arasında doğrudan görüşme yapılabilir. Ancak bu görüşmelerin, belirli bir çerçeve ve anlaşma zaptı temelinde gerçekleşmesi gerektiğini düşünüyorum." dedi.
Pezeşkiyan, ülkesinin nükleer programı konusunda da açıklamalarda bulundu. İran'ın nükleer programının barışçıl amaçlar için olduğunu vurgulayan Pezeşkiyan, "İran'ın nükleer programı, barışçıl amaçlar için geliştirilmektedir. Bizim nükleer programımız, ABD ve diğer Batılı ülkelerin uyguladığı yaptırımlara rağmen devam etmektedir." ifadelerini kullandı.
İran Cumhurbaşkanı, ülkesinin dış politika hedefleriyle ilgili olarak, "İran, komşu ülkelerle ilişkilerini güçlendirmeye ve bölgesel işbirliğini深化 etmeye büyük önem veriyor. Ayrıca, ülkemiz, uluslararası toplumla ilişkilerini geliştirmek ve ekonomik yaptırımların kaldırılması için çalışmaktadır." dedi.
Pezeşkiyan'ın açıklamaları, İran'ın dış politika gündeminde önemli bir yere sahip. İran'ın ABD ile görüşmelerde bulunması ve nükleer programı konusunda açıklamalar yapması, ülkesinin bölgesel ve uluslararası ilişkilerinde yeni bir dönemin başlangıcını işaret ediyor.