Hürmüz Boğazı'nda ticari gemi geçişleri normale dönüyor
Hürmüz Boğazı'nda ticari gemi geçişleri savaş öncesi seviyenin yüzde 25'ine ulaştı

ABD ve İran arasında sağlanan mutabakat sonrası Hürmüz Boğazı'nda ticari gemi geçişleri son 5 günde savaş öncesi seviyenin yüzde 25'ine ulaştı. Özellikle ham petrol ve petrol ürünleri akışında belirgin artış görüldü.
İran'ın 19 Nisan 2019'da Hürmüz Boğazı'nda İngiliz bandıralı 'Stena Impero' adlı petrol tankerini alıkoyması ve ABD'nin 3 Ocak 2020'de İranlı General Kasım Süleymani'yi Bağdat'ta öldürmesi sonrası yükselen gerilim nedeniyle Hürmüz Boğazı'ndaki gemi trafiği büyük ölçüde azalmıştı.
Hürmüz Boğazı, dünya petrolünün önemli bir kısmının sevk edildiği kritik bir su yolu. Boğazdan günlük 21 milyon varil ham petrol ve çeşitli petrol ürünleri geçiyor. Savaş öncesi dönemde Hürmüz Boğazı'ndan günde yaklaşık 1,2 milyon gemi geçer.
Son dönemde Hürmüz Boğazı'nda gemi geçişlerinde artışa dikkat çeken uzmanlar, bölgedeki gerilimin daha da azalmasıyla trafiğin tamamen normale döneceğini öngörüyor.
Tankerdeki kaynaklara göre, Hürmüz Boğazı'ndaki gemi trafiğindeki artışın devam etmesi bekleniyor.
İran ile nükleer anlaşma sağlanması ve ABD'nin yaptırımların bir kısmını kaldırma kararı alması, ülkeler arasındaki ticari ilişkilerin artmasına neden oldu.