Ana Sayfa
Ekonomi

Elder Başkanı Erdeniz: Dağıtım şebekelerine 50 milyar dolar yatırım

Elder Yönetim Kurulu Başkanı Erdeniz, elektrik dağıtım şebekelerinin dönüşümü için 10 yılda en az 50 milyar dolar yatırım gerektiğini belirtti.

25 Haziran 2026 13:491 görüntülenmeKaynak: AA Güncel
Elder Başkanı Erdeniz: Dağıtım şebekelerine 50 milyar dolar yatırım

Elder Yönetim Kurulu Başkanı Erdeniz, elektrik talebinin artmasıyla birlikte dağıtım altyapısında kapsamlı bir dönüşümün zorunlu hale geldiğini söyledi.

Erdeniz, elektrik dağıtım şebekelerine yönelik yatırım ihtiyacını vurgulayarak, 'Dağıtım şebekelerine 10 yılda en az 50 milyar dolar yatırım yapılması gerekmektedir.' dedi.

Elektrik talebinin sürekli artmasıyla birlikte, mevcut dağıtım altyapısının yetersiz hale geldiğini belirten Erdeniz, bu durumun elektrik kesintileri ve enerji verimliliği sorunlarını beraberinde getirdiğini ifade etti.

Erdeniz, elektrik dağıtım şebekelerinin modernizasyonu ve genişletilmesi gerektiğini, bu sürecin de önemli bir maliyet gerektirdiğini dile getirdi. Yatırımın yapılmaması durumunda, elektrik sistemlerinin güvenilirliğinin ve verimliliğinin düşeceğini vurguladı.

Elder olarak, sektördeki paydaşlarla birlikte çalışarak, elektrik dağıtım şebekelerinin dönüşümüne katkıda bulunmayı hedeflediklerini belirten Erdeniz, bu konuda hükümet ve ilgili kurumlarla da iş birliği yapacaklarını söyledi.

Gelecek dönemde elektrik dağıtım şebekelerine yapılacak yatırımların, enerji sektörünün sürdürülebilirliği ve güvenilirliği açısından büyük önem taşıdığını belirten Erdeniz, bu yatırımların bir an önce hayata geçirilmesi gerektiğini sözlerine ekledi.