E-Fatura Geçişinde Son Tarih: 1 Temmuz
1 Temmuz'da sona erecek e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçiş süresi, 2025 yılı cirosu 3 milyon lira ve üzerinde olan işletmeleri etkiliyor.

2025 yılı cirosu 3 milyon lira ve üzerinde olan işletmelerin e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçiş için tanınan süre 1 Temmuz'da sona eriyor. Gelir İdaresi Başkanlığı'nın düzenlemesi kapsamında çok sayıda sektör için elektronik fatura kullanımı zorunlu hale geldi.
Yeni düzenleme ile birlikte, e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçmek zorunda olan işletmelerin, kağıt fatura yerine elektronik fatura kullanmaları gerekiyor. Bu geçiş zorunluluğu, 2025 yılı cirosu 3 milyon lira ve üzerinde olan tüm işletmeleri etkiliyor.
Yükümlülüğe uymayarak kağıt fatura düzenlemeye devam eden işletmelere, ciddi cezalar uygulanabilecek. İdari para cezası olarak, 17 milyon liraya kadar ceza verilebileceği belirtildi. Bu nedenle, işletmelerin e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçişlerini zamanında tamamlamaları gerekiyor.
Elektronik fatura kullanımı, işletmelerin fatura işlemlerini daha hızlı, güvenli ve ekonomik hale getiriyor. Ayrıca, e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçiş, işletmelerin dijital dönüşümüne de katkı sağlıyor.
1 Temmuz'da sona erecek olan geçiş süresi dolayısıyla, işletmelerin acil olarak e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçişlerini tamamlamaları gerekiyor. Aksi takdirde, ciddi cezalarla karşılaşabilirler.
Gelir İdaresi Başkanlığı, e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçiş konusunda işletmelere destek veriyor. İşletmeler, gerekli bilgi ve belgelerle birlikte, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın resmi web sitesinden başvuru yapabilirler.