Ana Sayfa
Gündem

Depozitosu Olan Ambalajlar Sistemi'nde HOREKA kritik rol üstlenecek

Depozitosu Olan Ambalajlar Sistemi'nde otel, restoran ve kafeler kritik rol üstlenecek. Kayıt süreci devam ederken ulusal entegrasyon öncesi hazırlıklar sürüyor.

24 Haziran 2026 12:491 görüntülenmeKaynak: AA Güncel
Depozitosu Olan Ambalajlar Sistemi'nde HOREKA kritik rol üstlenecek

Depozitosu Olan Ambalajlar (DOA) Sistemi'ne, otel, restoran ve kafeleri kapsayan HOREKA işletmelerinin kayıt süreci devam ederken 1 Temmuz'da başlayacak ulusal entegrasyon öncesi hazırlıklar sürüyor.

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından hayata geçirilen DOA Sistemi, depozitosu olan ambalajların toplanması ve geri dönüştürülmesini amaçlıyor. Sistemin 1 Temmuz'da ulusal entegrasyonu başlayacak, bu kapsamda HOREKA işletmeleri kritik bir rol üstlenecek.

HOREKA işletmeleri, DOA Sistemi'ne kayıt yaptırmak zorundadır. Kayıt süreci devam ederken, işletmelerin depozitosu olan ambalajları toplamak ve geri dönüştürmek için gerekli altyapıyı oluşturmaları bekleniyor. Bu kapsamda, otel, restoran ve kafeler, müşterilerine depozitosu olan ambalajları iade etme imkanı sağlayacak.

DOA Sistemi'nin ulusal entegrasyonu ile birlikte, depozitosu olan ambalajların toplanması ve geri dönüştürülmesi süreci daha da hızlanacak. Bu sistem, çevre kirliliğini azaltmaya ve geri dönüşümü teşvik etmeye yönelik önemli bir adım olarak görülüyor.

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, DOA Sistemi'nin başarılı bir şekilde uygulanması için HOREKA işletmeleri ile işbirliği yapmaya devam edecek. İşletmelerin sisteme katılımıyla ilgili detaylı bilgi ve destekler bakanlık tarafından sağlanıyor.

Depozitosu Olan Ambalajlar Sistemi'nin hayata geçmesiyle, Türkiye'de çevre koruma effortsları daha da güçlenecek. HOREKA işletmelerinin aktif katılımıyla, depozitosu olan ambalajların geri dönüştürülmesi ve çevre kirliliğinin azaltılması hedefleniyor.