Depozito Sisteminde HOREKA İşletmeleri Kritik Rol Üstlenecek
Depozitosu Olan Ambalajlar Sistemi'nde otel, restoran ve kafeler kritik rol üstlenecek. Kayıt süreci devam ederken ulusal entegrasyon öncesi hazırlıklar sürüyor.

Depozitosu Olan Ambalajlar (DOA) Sistemi'ne, otel, restoran ve kafeleri kapsayan HOREKA işletmelerinin kayıt süreci devam ederken 1 Temmuz'da başlayacak ulusal entegrasyon öncesi hazırlıklar sürüyor.
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından hayata geçirilen DOA Sistemi, depozitosu olan ambalajların toplanması ve geri dönüştürülmesini amaçlıyor. Sistemin 1 Temmuz'da ulusal olarak entegrasyonu planlanırken, HOREKA işletmeleri bu süreçte kritik bir rol üstlenecek.
HOREKA işletmeleri, DOA Sistemi'ne kayıt yaptırmak zorundadır. Kayıt süreci devam ederken, işletmelerin sisteme entegrasyonu için hazırlıklar sürüyor. Bu süreçte, işletmelerin depozitosu olan ambalajları toplamak ve geri dönüştürmek için gerekli altyapıyı oluşturmaları bekleniyor.
DOA Sistemi'nin hayata geçmesiyle birlikte, ülkemizde ambalaj atıklarının azaltılması ve geri dönüştürülmesi hedefleniyor. Sistemin başarılı bir şekilde uygulanması, çevre kirliliğinin azaltılması ve doğal kaynakların korunması açısından büyük önem taşıyor.
HOREKA işletmeleri, DOA Sistemi'ne kayıt yaptırarak ve depozitosu olan ambalajları toplayarak, geri dönüştürülmesine katkıda bulunarak çevre dostu bir yaklaşım sergileyecek. Bu sayede, işletmeler aynı zamanda sürdürülebilirlik hedeflerine de ulaşabilecek.
1 Temmuz'da başlayacak ulusal entegrasyon öncesi hazırlıklar devam ederken, HOREKA işletmeleri ve diğer paydaşlar, DOA Sistemi'nin başarılı bir şekilde uygulanması için iş birliği yapacak.