Ana Sayfa
Siyaset

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Pezeşkiyan ile telefonda görüştü

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan ile telefonda görüşerek, Türkiye-İran ikili ilişkilerini ve bölgesel gelişmeleri ele aldı.

22 Haziran 2026 16:461 görüntülenmeKaynak: NTV Gündem
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Pezeşkiyan ile telefonda görüştü

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile telefonda görüştü. Görüşmede, Türkiye-İran ikili ilişkileri, bölgesel ve küresel gelişmeler ele alındı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, İran ile ABD arasında varılan mutabakatın memnuniyet verici olduğunu söyledi. Erdoğan, sürecin barışla sonuçlanması için elinden gelen desteği sağlayacağını belirtti.

İki lider, görüşmede Türkiye-İran ilişkilerinin önemini vurguladı. Bölgesel konularda işbirliğinin sürdürülmesinin önemini ele aldılar. Ayrıca, küresel gelişmeler hakkında da görüş alışverişinde bulundular.

Görüşmenin detaylarına ilişkin resmi açıklama yapılmadı. Ancak, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın İran ile ABD arasında varılan mutabakatı olumlu bulduğu ve barış sürecine destek vereceği belirtildi.

Bu görüşme, Türkiye-İran ilişkilerinin yanı sıra bölgesel gelişmeler açısından da önem taşıyor. İki ülkenin işbirliğinin sürdürülmesi, bölgesel barış ve istikrar için önem arz ediyor.

İran Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan, göreve başladığı dönemde Türkiye ile ilişkileri güçlendirmek istiyor. Türkiye ise İran ile işbirliğini sürdürerek bölgesel konularda ortak çözümler üretmeyi hedefliyor.