Adliyede rüşvet operasyonu: 2 kişi yakalandı
Ankara Adliyesi'nde savcının kulağına gelen rüşvet pazarlığı üzerine 2 şüpheli gözaltına alındı. Şüpheliler, adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı.

Ankara Adliyesi'nin kafeteryasında yaşanan olayda, Cumhuriyet Savcısı Recep Ö.'nün kulağına gelen para karşılığı infaz erteleme yapılabileceğine yönelik diyalog üzerine çalışma başlatıldı.
İddiaya göre, cezaevinden izinli çıkan N.K., infazının ertelenmesi için arkadaşı C.K.'den yardım istedi. C.K. ise eniştesi G.Ş.'nin adliyede kalem müdürü olduğunu ve işlemleri halledebileceğini söyleyerek N.K.'yı, eniştesi ile buluşturdu.
Adliyedeki kafeteryada gerçekleşen buluşmada G.Ş.'nin, infaz erteleme işlemlerini 100 bin lira karşılığında halledebileceğini söylediği öne sürüldü. Bu sırada kafeteryada bulunan Cumhuriyet Savcısı Recep Ö., konuşmalara kulak misafiri oldu.
Durumdan şüphelenen savcının, polis ekiplerine haber vermesi üzerine G.Ş. ile C.K. gözaltına alındı. N.K.'nın müşteki olarak ifadesi alınırken, şüpheliler hakkında ise 'Nitelikli dolandırıcılığa teşebbüs' suçundan işlem başlatıldı.
Emniyetteki işlemlerinin ardından adliyeye sevk edilen G.Ş. ve C.K., yurt dışına çıkış yasağı adli kontrolüyle serbest bırakıldı.
Polis ekiplerinin yaptığı incelemede, G.Ş.'nin 'Açıktan hırsızlık', 'Otodan hırsızlık', 'Dolandırıcılık', 'Mala zarar verme' ve 'Yankesicilik' gibi çeşitli suçlardan toplam 17 suç kaydının bulunduğu tespit edildi.